Du är vad du äter?

Jag ska erkänna, jag älskar du är vad du äter. Kanske för att det finns en tjusning i att se folk som är tjockare än sig själv? Fast är inte den serien lite överskattad? Jag menar, inte fan sitter Anna skipper och följer det hon själv predikar. Kanske är det därför man gillar att se på det, för att det är en sådan dubbelmoral att det blir humoristiskt.

Fast jag tycker att det borde finnas ett program som heter ''Du blir vad du äter'' för det stämmer väl? Jag menar, äter du nyttigt så speglar sig det på din kropp men om du bara äter massa onyttigt fett så blir du en fettklump. Så ser jag det. Men nu är det ju så, att jag själv röker, dricker, äter inte allt för nyttigt just nu. Så hur kommer det sig att jag tror att jag har rätten att sitta och predika i min blogg om att fetma är ett i-landsproblem eller att man blir som man äter?

Jo kära läsare (För det finns faktiskt några) det kallas för dubbelmoral. Många människor har någon slags dubbelmoral inom något ämne, och kanske är detta min. Det fina med det hela är, att ingen vet om att man har dubbelmoraler. Som en tjej jag stötte på. Hon tyckte att det var fåfängt att färga håret eller måla naglarna. För att hon sen sedan började tjata om att hon måste lägga in nya slingor, och att hon behövde fila naglarna. Många kommer nu säkert att tänka, att det hela handlar om hur man själv ser på det. Hon kanske tycker att det finns en hårfin gräns och att slinga håret samt fila naglarna inte ingick i det så kallade fåfängheten. Men som sagt, det är väl ändå en gråzon det. Finns mycket som är gråzoner

Som att lärare får fälla kommentarer om att man är dum i huvudet och inte kommer komma in på universitetet för att man är för blåst, detta anses okej att vissa skolor. Så ja gråzon it is. Kanske borde bli mitt nya favoritord eftersom jag använder det hela tiden? 

Har ni någon dubbelmoral angående något, som ni tror att ingen annan vet?
skriv gärna en kommentar med den, så kommer ni få se hur lika vi alla människor är egentligen

Fan, kanske borde pigga upp mig själv lite med en chokladboll och återkomma med ett gladare inlägg? time will tell.
/M

Kommentarer
Postat av: Bimbo Boy

Svar: Judy äger! :D

2008-09-08 @ 16:32:41
URL: http://www.bimboboy.com/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0