How to do with your future?

Hur många är det som har det klart för sig undrar jag?
Min kusin tex: hon skulle bli skådespelerska, nu går hon i turistskola.
Eller min andra kusin: Han gick grislinjen och nu är han snickare.
Jag vet att jag valde media, men vill bli svetsare. Pengar är alltid problemet.
Pengar, pengar, pengar, varför kan inte jag få vinna på lotto?
Varför kan inte min pappa vara rik?
För att han har kronofogden efter sig...

Vad gör man på helgerna?
Jag drack ingenting för att 305,50 kronor hade försvunnit från mitt konto.
S:A RESERVERAT BELOPP FÖR UTTAG/KÖP
Visst, så kan det bli om man handlar på kort, men vilket pucko som har 400 kr kvar på kontot, köper något för 300 på kortet?
När jag kom hem och studerade föregående kontoutdrag såg jag att det stod exakt samma sak på varenda ett, med olika summor varje gång, för pengar jag vet att jag inte har handlat för på kortet, och som jag inte kan hitta ett kvitto på.
Datum finns det i inte heller, och det står inte vart pengarna har gått på kontoutdragen som är efter heller.
Idag stod det: 175 kr reserverat, och jag såg inte en skymt av de där 305,50 kronorna som skulle ha försvunnit i fredags.
Tar någon pengar från mitt konto?
Handlar jag saker i sömnen?
Är jag schizofren?
Vadfan händer?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0