tjululu fuckers

en riktig junkie?

Jag har fått ett återfall. Det hela uppenbarade sig igår när jag och min kära mor tillbringade kvällen tillsammans på sjukhuset. Och nej, det är inte för att jag vill klaga på att mitt knä är helt fucked up som jag skriver detta inlägg, utan saken är ju den att, jag är en junkie helt enkelt. Som när jag kollar på Grey's anatomy och får ett sug att bli läkare;  jag vill också hjälpa patienter som kommer in med ett träd rakt igenom sig, eller äta hur många muffins jag vill utan att gå upp ett hekto. Nu förstår även jag att det inte är så i verkligheten, men tänk om?

Nej men åter till ämnet, igår när jag satt där och hade ett förtroligt mamma - dotter samtal om Mulle i min häst tidningen, kom det tillbaka, jag vill bli läkare igen. Få vara den som sköter röntgen istället för den som ligger där stel som en pinne. Har ni förresten tänkt på att läkaren/sjuksköterskan alltid ber en säga till om det gör för ont, och man svarar ''okej'' men inte fan säger man till när det gör ont iallafall? Måste vara något som handlar om vi som svenskar i allmänhet, vill inte visa oss svaga.

Men som sagt, grey's anatomy är inte det enda fallet för mina junkievanor. Även serien the hills har haft sitt spår i mig, till en viss del försökte jag till och med skapa lite dramatik i mitt liv så att det skulle kunna bli lite som deras. Lite smått patetiskt jag vet, men vad gör man inte? Den sista som tillhör är Heroes, hur coolt vore det inte att ha en superkraft? Som man dessutom hjälper världen med, det bleknar i jämförelse med att jag skänker pengar till Amnesty samt är isbjörnsfadder i nuläget. Om jag fick välja, så skulle jag nog vara som hon tjejen i serien, som läker sig själv grymt snabbt (notera att jag inte ens vet namnen, minnet mina kära vänner, minnet)

men åter till er kära läsare; är det någon som känner igen sig? Borde vi kanske starta ASJ (Anonyma Tvserie Junkies)?
och om ni fick välja; vilken tvserie vill du ha som liv, eller vilken superkraft?

återkommer lite senare, med kanske en presentation av mig? Inte för att jag är så rolig men anyways skolan kallar
puss /M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0