gott nytt år!

gott nytt år allihopa. Hoppas ni har haft ett härligt nyår?
Det jobbiga, med nyår är att alla ska ha dessa nyårslöften. Visst blir man stressig av det? Jag menar vissa som jag kallar för ''hardcore'' nyårslöften-människorna satsar på tunga nyårslöften, som att gå ner i vikt tills nästa jul, sluta röka, sluta äta fett och så vidare. Det är dom man ser på gymmet i januari, tränar skiten ur sig själva. Sen efter någon månad så börjar dom droppa av och helt plötsligt finns dom inte längre. Jag menar vad händer med er? Försvinner ni, eller byter ni gým eller vadå?

Om någon av er läser detta får ni gärna förklara för mig, jag dömer er inte eller något sånt. Bara nyfken helt enkelt. Tråkigt att nästa hord av dessa människor kommer nästa Januari då. Kanske blir jag en av dom, vem vet?

Jag och min kompis Sussi bestämde oss för att ha ett roligt nyårslöfte, som blir roligt att ta itu med ni vet? Man ska känna att, yes idag ska jag göra det mitt nyårslöfte handlar om. Det är då, man inte lägger ner eller tröttnar. För det är något man själv vill, helt enkelt. Vill du inte gå ner  vikt, gå på gym, eller sluta röka klart att ni inte kommer att lyckas. Det var därför inte jag lovade något sådant, utan något väldigt  roligt. Vad det är?

Det kan vi tala om en annan gång

Har ni några nyårslöften?

/M

Kommentarer
Postat av: bengt

GOTT NYTT ÅR,

2009-01-17 @ 22:26:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0