We love too fast, we hate too slow

I fredags drack jag, somnade klockan sex på morgonen.
I lördags drack jag, min inflyttningsfest, somnade klockan halv sex på morgonen.

Jag vet inte varför vi bråkar...
Men vi gör det mycket, och mycket på fyllan.
Det går inte att ändra på, för vi har försökt.
Så vad ska man göra när det blir för mycket?

Varför blir man beroende?
Av spel...
Av alkohol...
Av sex...
Min bror har varit "datanörd". Han var missbrukare, satt uppe till fem på morgonen och spelade. Pappa och mamma sa åt honom, men efter en stund hade det gått för långt och då kunde de inte göra något åt det.
Som tur är upptäcker de flesta de sociala livet. Nu har min bror flickvän, han går på fester, han sitter inte vid datorn jämt.
Men ändå... Han sitter För mycket vid datorn, och han blir socialt inkompetent. 

Alkoholister är såna som ingen vill ha nåt att göra med. Såna som tigger pengar och luktar äckligt. Eller? Det finns ännu en kategori. Dem som jobbar, och dricker, kommer hem och dricker, har barn och dricker. Men ingen märker nåt. Hur ensam är man inte om man dricker sig berusad, umgås med människor, lagar mat, men ändå märker ingen något?

Jag vet inte varför man blir nymfoman, sexuellt överaktiv. De flesta som har fått prata om det efter tycker inte att det har varit roligt, och vet inte riktigt själva vad som har drivit dem. Man kan inte ha ett förhållande, för att oftast kräver man "för mycket" och blir väldigt påfrestande. 

Varför är en del människor av högre rang? Och varför är dem så egenkära? 
Mina plastsyskons pappa är vd för företaget BraData, om han ens är det. Han tjänar ungefär lika mycket som min pappa och min styvmamma gör tillsammans. Det är ändå inte jättemycket pengar. Men han vill ge sina barn vad dem vill ha, och han vill ha det nyaste och göra de tuffaste sakerna. För inte lång tid skulle han åka till Brasilien. Han sa det till alla, men hur många brydde sig? "Han kommer inte åka till Brasilien", och det gjorde han inte heller...
.Han tycker om att tro att han har mer pengar än han har, bete sig som att han har mer pengar än han har, och jag förstår inte varför man gör så mot till exempel sina egna barn...?

Puss på det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0